طرز تهیه گاناش شکلاتی سفید

شنبه 26 آبان 1397
16:03
فرزاد امیری

طرز تهیه گاناش شکلاتی

گاناش شکلاتی ، طرز تهیه گاناش شکلاتی با شکلات تخته ای ترد و دارک ، دستور پخت گاناش شکلاتی فرم گرفته با کره و خامه ، ganache chocolate
دستور پخت گاناش شکلاتی با خامه و کره

گاناش شکلاتی سیاه و سفید یکی از کرم های عالی و پرطرفدار برای روکش و کاور کردن و تزیین انواع کیک ، کاپ ، شکلات ، بیسکویت و ... مورد استفاده قرار می گیرد. مخصوصا کسانی که عاشق شکلات هستند همیشه دوست دارند هر نوع کیکی که می پزند رویه آن را با یک لایه گاناش شکلاتی یا همون گنش شکلاتی تزیین و کاور کنند.

اما اگر تا به امروز گاناش شکلاتی درست نکردید و طرز تهیه آن را بلد نیستید نگران نباشید درست کردن گاناش شکلاتی کار بسیار آسان و ساده ای است و نیاز به تجربه و مهارت خاصی ندارد. مواد اصلی گاناش شکلاتی ، خامه ، شکلات تخته ای سیاه و سفید و کره می باشد.

در این پست آموزش شیرینی پزی بارونک طرز تهیه و درست کردن گاناش شکلاتی خوشمزه و عالی را به همراه مواد لازم آماده کرده ایم که شما با این آموزش می توانید به تنهایی همانند یک شیرینی پز حرفه ای گاناش شکلاتی فرم دار درست کنید و برای تزیین کیک های خود استفاده کنید.

نکته : یک پنس وانیل مقداری است که بین انگشت شست و اشاره جا می گیرد.

مواد لازم گاناش شکلاتی
شکلات تخته ای 250 گرم
خامه 200 گرم
کره 20 کرم
وانیل یک پنس
مراحل تهیه گاناش شکلاتی

1. اگر شما هم مثل من از شکلات تخته ای استفاده می کنند ابتدا آن ها را در یک کاسه خرد می کنیم و کنار می گذاریم. سپس خامه ، کره و وانیل را داخل یک تابه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مرتب و آرام هم می زنیم تا در اثر حرارت ، خامه کم کم شل شود و کره هم ذوب شود. (باید از قبل کره را در بیرون از یخچال قرار بدهید تا با دمای محیط یکنواخت باشد)

2. وقتی محلول خامه و کره از کناره ها شروع به حباب زدن کرد سریع شکلات خرد شده را اضافه می کنیم و حرارت زیر تابه را خاموش می کنیم و با لیسک شروع به هم زدن می کنیم تا شکلات با حرارتی که خامه دارد ذوب شود. در این مرحله باید با لیسک به صورت عمیق و سریع همه شکلات را به خوبی مخلوط کنیم و مطمئن شویم هیچ تکه شکلاتی ذوب نشده داخل مواد باقی نمانده است.

3. عمل هم زدن را تا وقتی که کرم شکلاتی مون روان و یکنواخت نشده ادامه می دهیم. بعد از یکنواخت شدن گاناش شکلاتی ما آماده است. و می توانید از آن برای روکش کردن و کاور کردن انوع کیک ، بیسکویت و شیرینی استفاده کنید.

4. اما اگر مثل من می خواهید گاناش شکلاتی فرم گرفته درست کنید باید با دور تند همزن برقی به مدت 5 دقیقه ، گاناش شکلاتی را هم بزنیم تا رد پره های همزن روی گاناش بیفته و فرم بگیرد. هم اکنون می توانید با استفاده از قیف و ماسوره و با توجه به ایده ای که در ذهن دارد رویه کیک یا دسر خود را تزیین کنید.

طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی
طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی
آن ها طرز تهیه خامه قنادی یا همون خامه فرم گرفته را نمی دانند و فکر می کنند ...
نکاتی در مورد گاناش شکلاتی
تزیین با گاناش شکلاتی

توجه کنید اگر می خواهید گاناش شکلاتی را به شکلی روی کیک بریزید که به نظر مایع در حال ریختن از سطح کیک باشد باید 10 دقیقه بعد از خنک شدن گاناش و وقتی که هنوز داغ و رقیق است این کار را انجام بدهید. در این حالت ضخامت لایه گاناش هم خیلی کم می شود.

همچنین می توانید بعد از 30 دقیقه که کاملا گاناش شکلاتی خنک می شود و به شکل خمیر تبدیل می شود آن را همانند خامه فرم گرفته روی کیک یا بین لایه های آن بمالید و این موضوع کاملا اختیاری است و بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد.


نوع شکلات گاناش

برای تهیه گاناش شکلاتی عالی و فرم گرفته می توانید از چیپس شکلات یا شکلات تخته ای استفاده کنید و میزان شیرینی شکلات هم بستگی به ذائقه شما دارد اگر مثل من مزه تلخ شکلات را بیشتر ترجیح می دهید می توانید از شکلات هایی با درصد بالاتر که تلخ هستند استفاده کنید.

این نکته را هم بگویم شما می توانید گاناش شکلاتی را با شکلات سیاه یا سفید درست کنید البته نوع سیاه گاناش مرسوم تر است. من شکلاتی که در این آموزش استفاده کردم شکلات تخته ای دارک هست که طعم تلخی دارد و گاناش خیلی عالی و باکیفیت می شود.


گاناش شلاتی بدون کره

در برخی از دستور االعمل های طرز تهیه گاناش از کره استفاده نمی شود اما ما این کار را به شما پیشنهاد نمیکنیم چون وقتی رویه کیک را با گاناش حاوی کره تزیین می کنیم موجب می شود کیک مون درخشش و زیبایی بیشتری داشته و جلوه بهتری پیدا کند. علاوه بر این در خوش طعم شدن گاناش شکلاتی بسیار مؤثر است و مزه گاناش را عالی می کند.


[ بازدید : 62 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به وبلاگ وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران با مطالب آشپزی و بیوگرافی خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]