طرز تهیه خورشت کرفس

سه شنبه 29 آبان 1397
3:07
فرزاد امیری

طرز تهیه خورشت کرفس

خورش کرفس ، خورشت کرفس ، طرز تهیه خورشت کرفس خوشمزه و مجلسی و مواد لازم خورش کرفس ، khoresh karafs
دستور پخت خورشت کرفس با رب انار و لوبیا

خورش کرفس از خورش های خوشمزه و سنتی ایرانی است و مواد اصلی آن گوشت ، کرفس و جعفری می باشد. در طبخ این خورشت ، بخاطر اینکه از کرفس تازه و گوشت استفاده می شود بسیار مقوی بوده و برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

خورشت کرفس از آن دسته خورش هایی است که طرفداران بسیار کمی دارد و خیلی از افراد این خورشت را به خاطر مزه کرفس دوست ندارند اما واقعیت این است که اگر این خورشت به شیوه صحیح پخته شود طعم بسیار خوبی دارد و بسیار هم خوشمزه است.

اگر با دستور پخت خورشت کرفس آشنا نیستید ما در این پست آموزش آشپزی سایت بارونک ، طرز تهیه خورشت کرفس را به همراه مواد لازم برای 4 تا 5 نفر آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش و به تنهایی همانند یک آشپز حرفه ای خورشت کرفس حرفه ای و خوشمزه درست کنید.

مواد لازم خورشت کرفس - 5 نفر
گوشت خورشتی 300 گرم
ساقه کرفس 500 گرم
سبزی خوش کرفس 400 گرم (200 گرم جعفری – 100 گرم نعنا – 100 گرم برگ کرفس)
پیاز 2 عدد بزرگ
آبغوره 2 قاشق غذاخوری
رب انار 1 قاشق غذاخوری
آب 7 لیوان
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
فلفل قرمز به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

توجه : در صورت نداشتن آبغوره می توانید از لیمو عمانی یا آبلیمو تازه استفاده کنید. همچنین در صورت نداشتن رب انار می توانید از رب آلوچه استفاده کنید.

مراحل تهیه خورشت کرفس

1. ابتدا پیاز ها را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای که برای پخت خورش در نظر گرفته ایم به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. سپس گوشت خورشتی را اضافه می کنیم و تفت می دهیم و بعد از تفت دادن ، مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و فلفل قرمز اضافه می کنیم و دوباره تفت می دهیم. بعدش مقداری آب گرم اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت نیم پز شود. همچنین در صورت تمایل به اضافه کردن لوبیا چیتی ، آن را همراه مقداری آب در یک قابلمه روی حرارت بگذارید تا نیم پز شود.

2. در این مدت زمان کرفس و سبزی خورشت کرفس را آماده می کنیم. ابتدا سبزی خورش شامل جعفری ، نعنا و برگ های تازه و جوان کرفس را به صورت ریز خرد می کنیم و ساقه های کرفس را هم در اندازه های مساوری برش می زنیم. حالا باید سبزی و کرفس خرد شده را سرخ کنیم. برای این منظور تابه را روی حرارت می گذاریم تا کمی گرم شود و بعدش سبزی خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم. بعد از اینکه آب سبزی کشیده شد مقداری روغن می زنیم و بعد از تفت دادن ، ساقه کرفس خرد شده را هم اضافه می کنیم و سرخ می کنیم.

3. بعد از اینکه گوشت نیم پز شد سبزی ، کرفس سرخ شده و لوبیا چیتی نیم پز شده را اضافه می کنیم و کمی هم نمک می زنیم سپس درب قابلمه را می گذاریم تا خورش کرفس با حرارت ملایم بپزد. 15 دقیقه آخر پخت مقداری آبلیمو یا آبغوره و یا لیمو عمانی را به همراه یک قاشق غذاخوری رب انار یا رب آلوچه اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا خورشت کرفس با حرارت ملایم بپزد و روغن پس بدهد. پس از اینکه خورشت کرفس به خوبی پخت و جا افتاد آن را در ظرف سرو می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.


[ بازدید : 73 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به وبلاگ وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران با مطالب آشپزی و بیوگرافی خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]