طرز تهیه سالاد سزار

چهارشنبه 30 آبان 1397
20:37
فرزاد امیری

طرز تهیه سالاد سزار

سالاد سزار ، طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه و مجلسی با سس مخصوص ، دستور تهیه سالاد سزار ایتالیایی ، salad sezar
دستور تهیه سالاد سزار با سس مخصوص

سالاد سزار از سالاد های مجلسی و بسیار معروف ایتالیایی است که هم اکنون در رستوران ها و هتل های ایتالیا سرو می شود. به دلیل اینکه در تهیه سالاد سزار از مرغ گریل شده و بریانی استفاده می شود می توان آن را به عنوان یک وعده غذایی سبک هم استفاده کرد. طعم این سالاد همانند سالاد ماکارونی بسیار خوشمزه و عالی می باشد.

خیلی از افراد ممکن است فکر بکنند که طرز تهیه سالاد سزار و سس آن بسیار مشکل می باشد اما در حقیقت این طور نیست و اگر فقط یکبار این سالاد خوشمزه را درست کنید متوجه می شود طرز تهیه سالاد سزار نه تنها مشکل نیست بلکه بسیار آسان و راحت و لذت بخش است.

اگر با طرز تهیه سالاد سزار آشنا نیستید ما در این آموزش آشپزی بارونک ، طرز تهیه و درست کردن سالاد سزار به همراه سس مخصوص سالاد سزار را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید به تنهایی سالاد سزار خوشمزه و لذیذ همانند یک آشپز حرفه ای درست کنید.

مواد لازم سس سالاد سزار
نان تست 2 عدد
سینه مرغ 1 عدد
سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
ماست سفت 1 قاشق غذاخوری
سس خردل 1 قاشق غذاخوری
کاهو 1 بوته
پنیر پارمزان 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
سیر به میزان لازم
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
مراحل تهیه سالاد سزار

1. ابتدا باید سس مخصوص سالاد سزار را درست کنیم برای این منظور ابتدا دو حبه سیر را در یک ظرف مناسب رنده می کنیم سپس ماست سفت ، سس مایونز ، سس خردل ، پنیر پارمزان و روغن زیتون را باهم مخلوط می کنیم سپس دو قاشق غذاخوری آبلیمو و مقداری نمک و فلفل هم اضافه می کنیم و تمام مواد سس را به خوبی باهم مخلوط می کنیم تا سس یکنواخت و یکدستی داشته باشیم. سپس آن را داخل یخچال می گذاریم.

2. بهترین روش برای پختن سینه مرغ ، گریل کردن آن است برای این کار می توانید سینه مرغ را همانند مرغ بریانی داخل فر گریل کنید یا اینکه آن را با ماهی و مقدار کمی روغن سرخ کنید. من خودم سرخ کردم و با بیفتک آن را کوبیدم. سپس با دست به صورت ریش ریش خرد کردم و بعدش گوشت ریش ریش شده را مزه دار کردم.

3. در این مرحله باید نان ستا را سرخ کنیم برای این کار دو حبه سیر را دوباره رنده می کنیم و چند قاشق روغن زیتون هم اضافه می کنیم. بعدش نان تستا را که به صورت مکعبی خرد کرده ایم اضافه می کنیم و داخل همون تابه ای که مرغ را سرخ می کردیم آن را سرخ می کنیم. همچنین در این مرحله کاهو را می شوریم و وقتی آبش کاملا رفت آن را خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

4. اکنون تمامی مواد سالاد را آماده کرده ایم و باید آن ها را باهم مخلوط کنیم برای این کار ابتدا کاهوی خرد شده را داخل ظرفی که برای سالاد در نظر گرفته ایم می ریزیم من دو قاشق جعفری خرد شده هم ریختم سپس سینه مرغ ریش ریش شده را روی کاهو های خرد شده می چنیم. همچنین سس مخصوص سالاد سزار را از یخچال بیرون می آوریم و بر روی کاهو های خرد شده می ریزیم .

5. پس از ریختن سس سالاد اکنون نان تست برشته شده با روغن زیتون را می چینیم و در انتها پنیر پارمزان را روی سالاد می ریزیم و سپس آن را سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سالاد سزار خوشمزه و لذیذ لذت ببرید.

طرز تهیه سس سالاد سزار با تخم مرغ

در صورتی که بخواهید سس سالاد سزار را با تخم مرغ درست کنید می توانید از این دستور العمل استفاده کنید. برای این کار 2 عدد تخم مرغ را به مدت دو دقیقه در آب جوش آبپز می کنیم و یا اینکه آن را به صورت بن ماری یعنی با بخار آب می پزیم فقط باید مراقب باشید تخم مرغ ها نباید ببندند. سپس در کاسه ای تخم مرغ ها را با یک استکان روغن و سیر که آن را قبل له کردیم با همزن هم می زنیم تا به خوبی باهم مخلوط شوند.

سپس مقداری پنیر پارمسان اضافه می کنیم و دوباره به مدت سه تا چهار دقیقه هم می زنیم. وقتی که سفید رنگ شد نصف استکان سرکه سفید و مقداری نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و به مدت دو تا سه دقیقه دوباره هم می زنیم تا شبیه سس مایونز شود. سپس سس را حداقل با مدت یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

سالاد الویه یکی از خوشمزه ترین غذاهای سرد می باشد که امروزه ...
نکاتی در مورد سالاد سزار

کاهوی سالاد سزار نباید ریز خرد شود و بهتر است برای سالاد سزار از کاهو پیج استفاده کنید. همچنین در صورتی که قصد دارید سالاد سزار را به صورت رژیمی درست کنید فقط از ماست استفاده کنید و مرغ را حتما همانند مرغ بریانی گریل کنید.


[ بازدید : 71 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به وبلاگ وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران با مطالب آشپزی و بیوگرافی خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]