طرز تهیه کیک تولد خانگی

پنجشنبه 1 آذر 1397
2:45
فرزاد امیری

طرز تهیه کیک تولد خانگی

کیک تولد خانگی ، کیک تولد خونگی ، طرز تهیه کیک تولد خامه ای و شکلاتی ، دستور تهیه کیک تولد ، روش تزیین کیک تولد ساده ، cake tavalod
دستور تهیه کیک تولد خانگی خامه ای و شکلاتی
مواد لازم کیک تولد
تخم مرغ 4 عدد
آرد قنادی 100 گرم
آب جوش یک چهارم پیمانه
شکر 100 گرم
بیکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
وانیل مایع نصف قاشق چایخوری (وانیل پودری یک چهارم قاشق چایخوری)
پودر تارتار یک چهارم قاشق چایخوری (یا به همین میزان آبلیمو استفاده کنید)

توجه : در صورتی که می خواهید کیک تولد شما کمی بزرگ تر باشد می توانید از دو برابر مواد گفته شده استفاده کنید مثلا تخم مرغ به جای 4 عدد از 8 عدد استفاده کنید.

مراحل تهیه کیک تولد

1. اگر می خواهید کیک تولد شما شکلاتی باشد باید از مقدار آرد گفته شده کم کنید و به جای آن پودر کاکائو اضافه کنید یعنی از مقدار آرد گفته شده سه یا چهار قاشق غذاخوری برمی دارید و به همان اندازه پودر کاکائو اضافه می کنید.

2. برای شروع ابتدا تخم مرغ ها را از یخچال بیرون می آوریم و تا سرد هستند زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم و در کاسه های جداگانه قرار می دهیم سپس بر روی کاسه ها سلفون می کشیم و در بیرون از بخچال آن ها را قرار می دهیم تا به دمای محیط برسند. توجه کنید کاسه ای که در آن سفیده تخم مرغ ها را قرار دادید باید کاملا تمیز باشد و به هیچ وجه زرده تخم مرغ وارد سفیده نشود چون در این صورت سفیده تخم مرغ خوب پخت نمی کند.

3. در ادامه آرد و بکینگ پودر را در یک ظرف مناسب با همزن دستی مخلوط می کنیم و بعدش دو یا سه بار آن را الک می کنیم و آن را کنار می گذاریم. حالا سفیده تخم مرغ را به همراه پودر تارتار در یک ظرف مناسب بریزید و به مدت دو دقیقه با دور متوسط همزن هم می زنیم تا کف کند و بعدش با سرعت تند هم می زنیم تا جایی که وقتی که کاسه را بر می گردانیم سفیده تخم مرغ نریزد. سپس نصف شکر گفته را به صورت قاشق به قاشق به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن آن را هم می زنیم تا سفیده کاملا سفت شود و به شکل قله تیز دربیاید. (اگر شکرتان دشت است آن را با آسیاب ریز کنید مواظب باشید پودر نشود)

4. در این مرحله کاسه حاوی زرده تخم مرغ را به همراه وانیل و بقیه شکر در یک ظرف مناسب می ریزیم و ابتدا به مدت یک دقیقه با دور کند همزن هم می زنیم و بعد با دور متوسط هم می زنیم و همزمان یک چهارم پیمانه آب جوش را کم کم اضافه می کنیم و به صورت مرتب هم می زنیم تا زرده تخم مرغ کاملا غلیظ و کشدار شود و حجم آن هم زیاد شود.

5. سپس آرد الک شده و ظرف حاوی سفیده را به ظرف زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و به روش فولد کردن هم می زنیم. (روش فولد کردن) پس از اینکه تمامی مواد کیک را به خوبی باهم مخلوط کردیم و مایه کیک یکنواخت و یکدستی حاصل شد نوبت پختن کیک است. برای این کار مایه کیک را در قالبی که برای پختن کیک آماده کرده ایم می ریزیم.

6. حالا فر را روشن می کنیم و بر روی 175 درجه تنظیم می کنیم و به مدت 15 دقیقه صبر می کنیم تا فر گرم شود. توجه کنید کف قالب را به هیچ عنوان چرب نکنید و حتما با کاغذ روغنی کف قالب را بپوشانید. پس از اینکه فر گرم شد قالب را در طبقه اول فر قرار می دهیم و به مدت 50 دقیقه منتظر می مانیم تا کیک بپزد. سپس در فر را باز می کنیم و یک چنگال داخل کیک فرو می کنیم اگه مواد کیک به چنگال نچسبیده باشد کیک حاضر است در غیر اینصورت کیک مان خام است و باید به مدت 10 دقیقه دیگر داخل فر بماند تا کامل بپزد.

تزیین کیک تولد

1. بعد از پختن کامل کیک آن را از فر بیرون می آوریم و بعد از اینکه کمی خنک شد از قالب در می آوریم. سپس آن را با یک چاقوی بزرگ در 3 قسمت مساوی و به صورت لایه ای برش می دهیم و خامه کشی می کنیم. من موقع خامه کشی همیشه کیک را با شیر مرطوب می کنم برای این کار لایه اول را با برس و با شیر مربوط می کنیم سپس خامه می زنیم و موز و گردو روی لایه اول قرار می دهیم. (طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی)

2. سپس لایه دوم را همانند لایه اول با برس و شیر مربوط می کنیم و خامه می زنیم و آن را بر روی لایه اول می گذاریم و لایه بعدی را هم به همین شکل خامه می زنیم و بعد از اینکه لایه آخر را گذاشتیم می توانید رویه کیک را مثل من خامه کشی کنید و یا اینکه همه جای کیک را با توجه به سلیقه خود با خامه فرم گرفته و یا اینکه با گاناش شکلاتی بپوشانید و آن را تزیین کنید.

3. همچنین شما می توانید به هنگام درست کردن خامه فرم گرفته از انواع رنگ های خوراکی استفاده کنید و کیک تولد خود را در رنگ های مختلف تزیین کنید. من خودم از خامه فرم گرفته سفید و تقریبا صورتی روشن استفاده کردم. امیدواریم از خوردن این کیک تولد خوشمزه لذت ببرید.


[ بازدید : 121 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به وبلاگ وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران با مطالب آشپزی و بیوگرافی خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]