طرز تهیه کیک تولد خانگی

پنجشنبه 1 آذر 1397
11:33
فرزاد امیری

طرز تهیه نان نارگیلی

نان نارگیلی ، طرز تهیه نان نارگیلی یزدی و تبریز ، دستور تهیه نان نارگیلی خوشمزه بدون فر ، nane nargili
دستور پخت نان نارگیلی خوشمزه مرحله به مرحله

نان نارگیلی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین نان ها می باشد که مواد اولیه آن در هر خانه ای پیدا می شود. نان نارگیلی دستور پخت و تهیه بسیار آسان و ساده ای دارد و شما می توانید این نان نارگیلی خوشمزه را در وعده صبحانه همراه با کره یا ماست و ... سرو کنید. نان نارگیلی شهرهای تبریز و یزد از معروف ترین نان های نارگیلی می باشد.

اگر با طرز تهیه نان نارگیلی آشنایی ندارید ما در این پست آموزش شیرینی پزی بارونک ، طرز تهیه نان نارگیلی به همراه مواد لازم نان نارگیلی آماده کرده ایم که شما با این آموزش شیرینی پزی می توانید نان های نارگیلی خوشمزه و عالی برای صبحانه یا وعده عصرانه خود درست کنید.

مواد لازم نان نارگیلی
آرد سفید 4 لیوان
شکردانه ریز یک سوم لیوان
آب ولرم نصف لیوان
خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری سر پر
تخم مرغ 3 عدد
کره آب شده 50 گرم
وانیل یک قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
پودرنارگیل 4 قاشق بزرگ

مراحل تهیه نان نارگیلی

1. ابتدا خمیر مایه را درست می کنیم برای این کار خمیر مایه را همراه یک قاشق غذاخوری شکر و آب ولرم فعال می کنیم. سپس در ظرفی بزرگ 4 لیوان آرد ، یک سوم لیوان شکر و یک قاشق چایخوری شکر را باهم مخلوط می کنیم تا خمیر یکدست به دست بیاید. در این مرحله تخم مرغ ها را با مقدار وانیل گفته شده هم می زنیم و بعد آن را کنار می گذاریم.

2. در این مرحله با با دست وسط خمیر را گود می کنیم و 50 گرم کره آب شده ، 3 عدد تخم مرغ وانیل زده شده و مایه خمیر عمل آمده را وسط خمیر می ریزیم و به آرامی تمامی مواد را باهم مخلوط میکنیم. اگر احساس کردید چسبندگی خمیر زیاد است می توانید مقداری آرد هم کم کم اضافه کنید ولی مراقب باشید آرد زیادی به خورد خمیر ندهید. در این مرحله خمیر را با دست خوب ورز می دهیم و در ظرفی که از قبل آن را چرب کردیم خمیر را استراحت می دهیم.

3. بعد از استراحت من خمیر را با دستم به شکل استوانه حالت دادم و در ظرف چرب شده کنار هم قرار دادم و دوباره نیم ساعت استراحت دادم. (شما هر شکل دیگری که دوست دارید می توانید به خمیر شکل بدهید) بعد از استراحت دوم خمیر به خوبی پف کرد و استوانه های خمیر به هم چسبیدند برای شما هم باید این طور باشد. توجه کنید حتما باید به خمیر دو بار استراحت بدهید این خیلی مهم است. بعد از استراحت دوم با توجه به ذائقه و سلیقه خود ، روی خمیر های استوانه ای کره بمالید و سپس مقداری شکر و پودر نارگیل بپاشید.

4. اکنون نوبت پخت نان های نارگیلی است برای این کار نان های نارگیلی را در طبقه پایین فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت نیم ساعت بگذارید تا به خوبی بپزند. (فرم گرم شده یعنی باید فر را از قبل به مدت 15 دقیقه روشن کنید تا گرم شود)

5. بعد از اینکه نان های نارگیلی را تست کردید و مطمئن شدید به خوبی پخته شدند آن ها را از فر خارج می کنیم و بعدش مشاهده خواهید کرد که نان های نارگیلی بخاطر اینکه دو بار استراحت دادیم چقدر پوک و خوشمزه شده اند. شما می توانید نان نارگیلی آماده شده را کره و مربا و یا اینکه با چای شیرین سرو کنید. امیدواریم از خوردن این نان های نارگیلی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت نان نارگیلی

سفت یا شل شدن خمیر

همان طور که گفتیم اگر احساس کردید خمیر نان نارگیلی زیاد چسبنده شده است می توانید مقداری آرد اضافه کنید و اگر زیاد سفت بود مقداری شیر ولرم یا آب ولرم و کمی روغن روغن به خمیر اضافه کنید و دوباره خمیر را با دست ورز دهید. اگر خمیر موقع ورز دادن به دست تان می چسبد می توانید دست خود را کمی چرب کنید سپس ورز دهید. توجه کنید خمیر نان نارگیلی هر چقدر نرم تر باشد نان نارگیلی پوک تر و خوشمزه تر می شود.

اضافه کردن مواد میانی

برخی از افراد بعد از اینکه خمیر را به شکل استوانه ای و یا چانه ای درست کردند وسط هر چانه را باز می کنند و داخل آن مواد میانی قرار می دهند. مواد میانی را از ترکیب یک پیمانه پودر نارگیل ، 3 قاشق سوپ خوری کره ذوب شده و 5 قاشق سوپ خوری عسل درست می کنند و سپس روی چانه های خمیر را زرده تخم مرغ می زنند و بعدش آن را برای پخت داخل فر می گذارند.


[ بازدید : 81 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به وبلاگ وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران با مطالب آشپزی و بیوگرافی خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]