طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه و منحصر به فرد

جمعه 9 آذر 1397
0:19
فرزاد امیری

طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه و منحصر به فرد

کیک اسفناج ، کیک اسفناج با خامه فرم گرفته ، طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه ، دستور تهیه و پخت کیک اسفناج ، cake esfenaj
دستور پخت کیک اسفناج با خامه مرحله به مرحله

کیک اسفناج یا همون کیک سبز یکی از کیک های خوشمزه و خاص می باشد که اگر شما این کیک را مطابق این آموزش درست کنید به هیچ وجه طعم اسفناج موقع خوردن کیک احساس نخواهید کرد و شما می توانید این کیک را برای فرزند خود که علاقه ای برای خوردن اسفناج ندارد با عنوان کیک سبز سرو کنید.

کیک اسفناج ، کیک بسیار خوشمزه و شیکی می باشد و کمتر کسی پیدا می شود که با دستور پخت کیک اسفناج یا همون کیک سبز آشنایی داشته باشد. شما می توانید با این کیک از مهمان های خود پذیرایی کنید و آن ها را شگفت زده کنید.

اگر با طرز تهیه کیک اسفناج آشنایی ندارید ما در این آموزش شیرینی پزی بارونک ، طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه به همراه مواد لازم را قرار دادیم که شما به وسیله این آموزش می توانید به تنهایی همانند یک شیرینی پز حرفه ای ، کیک اسفناج خوشمزه و عالی درست کنید.

مواد لازم کیک اسفناج
تخم مرغ 3 عدد
برگ اسفناج بدون ساقه یک پیمانه پر
شکر 1 پیمانه
روغن مایع سه چهارم پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
آبلیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
آرد سفید سه صفر 2 پیمانه
بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
مراحل تهیه کیک اسفناج

1. ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند و فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. برای شروع اسفناج ها را خرد می کنیم و در پیمانه می ریزیم و آن ها را با دست فشرده می کنیم تا یک پیمانه پر ، برگ اسفناج داشته باشیم.

2. سپس یک پیمانه اسفناج را به وسیله میکسر همراه روغن مایع و آبلیمو ترش پوره می کنیم و اسفناج های پوره شده را کنار می گذاریم. همچنین آرد را به همراه نمک و بکینگ پودر مخلوط می کنیم و 3 مرتبه آن را الک می کنیم و کنار می گذاریم.

3. در این مرحله تخم مرغ ها را همراه وانیل و شکر با دور تند همزن به مدت 5 دقیقه هم می زنیم تا مایه کرم رنگ و روشن تبدیل شود. سپس مخلوط پوره اسفناج را اضافه می کنیم و به مدت یک دقیقه دیگر با همزن هم می زنیم تا مخلوط یکنواختی داشته باشیم.

4. بعد از اضافه کردن مخلوط پوره اسفناج ، مخلوط آرد را به آرامی و در 3 مرحله اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند و مایه کیک یکنواخت و یکدستی داشته باشیم.

5. بعد از آماده کردن مایه کیک اسفناج ، اکنون کف قالبی که برای پخت در نظر گرفته اید کمی چرب می کنیم و کاغذ روغنی می اندازیم. پس از آن مایه کیک را به آرامی داخل قالب می ریزیم و به مدت تقریبا 45 تا 60 دقیقه داخل فر گرم شده می گذاریم تا بپزد. برای اطمینان از پخت کیک می توانید خلال دندان را داخل کیک فرو ببیرید و اگر خلال دندان تمییز خارج شد یعنی اینکه کیک اسفناج شما کاملا پخته است.

6. بعد از اینکه کیک اسفناج به خوبی پخت آن را از فر خارج می کنیم و بعد از کمی خنک شدن از قالب در می آوریم و روی آن را با خامه فرم گرفته و دانه های انار تزیین می کنیم. امیداویم از خوردن این کیک خوشمزه و خاص لذت ببرید.


[ بازدید : 71 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به وبلاگ وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران با مطالب آشپزی و بیوگرافی خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]