بهترین روش پخت آش رشته با کوفته قلقلی

جمعه 9 آذر 1397
16:23
فرزاد امیری

آش رشته با کوفته قلقلی ، طرز تهیه آش رشته با کوفته قلقلی ، دستور پخت آش رشته با کوفته ریزه ، مواد لازم آش رشته با کوفته قلقلی ، ash reshteh kofte gelgeli

دستور پخت آش رشته با گوشت چرخ کرده کوفته ریزه

آش رشته با کوفته قلقلی طعم بسیار لذیذ ، بی نظیر و عالی دارد و خوردن این آش را برای کسانی که عاشق آش رشته هستند توصیه می کنیم. مطمئن باشید با خوردن آش رشته با کوفته ریزه دیگر هیچ وقت آش رشته بدون کوفته را نخواهید خورد و خوردن آن را مثل ما به همه توصیه خواهید کرد.

ما قبلا در بارونک طرز تهیه آش رشته سنتی را نوشتیم و امروزم در بخش آموزش آشپزی بارونک ، طرز تهیه و دستور پخت آش رشته با کوفته قلقلی را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید برای 4 نفر آش رشته خوشمزه و مخصوص همانند یک آشپز حرفه ای درست کنید.

مواد لازم آش رشته کوفته قلقلی – 4 نفر
نخود نصف پیمانه
لوبیا چیتی نصف پیمانه
عدس نصف پیمانه
آب قلم 4 پیمانه
آب 5 لیوان
گوشت چرخ کرده 200 گرم
سبزی خرد شده ۵۰۰ گرم
پیازداغ به مقدار نیاز
رشته آشی 400 گرم
کشک 2 پیمانه
نعناع داغ به میزان لازم
سیرداغ به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

مراحل تهیه آش رشته با کوفته قلقلی

1. برای تهیه این آش خوشمزه ، ابتدا باید حبوبات را از یک شب قبل خیس کنید و سعی کنید چند باری آبشان را عوض کنید تا هم نفخش برود و هم موقع پخت راحت تر پخته شوند.

2. برای شروع در یک قابلمه مناسب ، نخود و لوبیا چیتی را به همراه 5 پیمانه آب بر روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید. وقتی آب داخل قابلمه به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا حبوبات با حرارت ملایم بپزند.

3. بعد از اینکه نخود و لوبیا چیتی تقریبا نیم پز شدند عدس را همراه آب قلم به قابلمه آش اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا این بار حبوبات به طور کامل بپزند. البته در 30 دقیقه آخر پخت ، سبزی خرده شده را به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و بعد از چند دقیقه نصف پیاز داغ را همراه مقداری نمک ، فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا همه مواد به خوبی با حرارت ملایم بپزند.

4. در این مدت زمان 200 گرم گوشت چرخ کرده را همراه یک عدد پیاز رنده شده و مقداری نمک و فلفل ورز می دهیم و با دست گوشت ورز داده شده را به شکل کوفته های ریز و قلقلی در می آوریم و سپس کوفته های آماده شده را در یک تابه با مقداری روغن سرخ می کنیم و بر روی حوله های کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافی آن ها گرفته شود. سپس آن ها را کنار می گذاریم و به ادامه مراحل پخت آش رشته کوفته قلقلی می پردازیم.

5. در اواخر پخت حبوبات و سبزی ، رشته آش را به قابلمه آش اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم و اجازه می دهیم تا آش با حرارت کم بپزد. همچنین در این مرحله نیمی از کشک را با مقداری از آب آش رقیق می کنیم و در انتهای پخت به آش اضافه می کنیم.

6. بعد از اینکه آش به خوبی پخت و جا افتاد آن را در ظرف سرو می کشیم و روی آن را با کوفته قلقلی سرخ شده ، نعنا داغ ، سیر داغ ، پیاز داغ و کشک تزیین می کنیم و سپس آن را سرو می کنیم. امیدوارم از خوردن این آش رشته کوفته قلقلی لذت ببرید.

نکات پخت آش رشته کوفته قلقلی

سبزی آش

سبزی این آش شامل تره ، جعفری ، اسفناج و گشنیز به نسب های مساوی می باشد. برای راحتی پخت شما می توانید سبزی آش را از سبزی فروشی های معتبر به صورت آماده و خرد شده هم بخرید و استفاده کنید.


[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به وبلاگ وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران با مطالب آشپزی و بیوگرافی خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]