طرز تهیه کیک کدو حلوایی

يکشنبه 11 آذر 1397
14:48
فرزاد امیری

طرز تهیه کیک کدو حلوایی

کیک کدو حلوایی ، دستور پخت کیک کدو حلوایی ، طرز تهیه و مواد لازم کیک کدو حلوایی بدون ماست ، cake-kado-halvaei
آموزش دستور پخت کیک کدو حلوایی مرحله به مرحله

کیک کدو حلوایی یکی از انواع کیک های خوشمزه و فصلی می باشد و طرفداران خاص خودش را دارد. در پخت این کیک به دلیل اینکه از کدو حلوایی استفاده می شود بسیار مقوی و مغذی می باشد و می توانید کیک کدو حلوایی را به همراه چایی داغ به عنوان یک عصرانه عالی در روزهای سرد پاییز و زمستان سرو کنید.

ما قبلا در بارونک طرز تهیه کیک اسفناج و کیک تولد خامه ای را منتشر کردیم و امروز هم دستور تهیه کیک کدو حلوایی مخصوص روزهای سرد سال را آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنید. برای کیک کدو حلوایی روش های پخت متفاوتی وجود دارد برای مثال برخی افراد کیک کدو حلوایی را بدون فر در قابلمه یا تابه و بر روی گاز درست می کنند و یا حتی برخی دیگر آن را به همراه ماست و به صورت رژیمی درست می کنند.

به هر حال اگر با طرز تهیه و پخت کیک کدو حلوایی آشنایی ندارید ما در این دستور شیرینی پزی بارونک ، طرز تهیه کیک کدو حلوایی را به همراه مواد لازم آماده کرده ایم که شما با این آموزش شیرینی پزی می توانید کیک کدو حلوایی خوشمزه و مخصوص همانند یک شیرینی پز حرفه ای درست کنید.

مواد لازم کیک کدو حلوایی
آرد سه صفر 2 پیمانه
کدوحلوایی پخته و پوره شده 1 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
جوش شیرین 1 قاشق چایخوری
نمک 1 پنس
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
شکر 1 پیمانه
روغن مایع 1 پیمانه
گردو نگینی خرد شده به میزان لازم
مراحل تهیه کیک کدوحلوایی

1. برای این کیک به یک پیمانه کدو حلوایی پخته و پوره شده بدون آب نیاز داریم برای این کار حدود نیم کیلو کدو حلوایی را پوست می گیریم و پس از خرد کردن در یک قابلمه مناسب می ریزیم و بر روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. توجه کنید برای پخت کدو حلوایی وقتی آب قابلمه به طور کامل تبخیر شد کدو حلوایی ها را تا داغ است له و پوره می کنیم. (پوره کدو حلوایی باید بدون آب باشد وگرنه کیک خمیر خواهد شد)

2. بعد از آماده کردن و پختن کدو حلوایی ، فر را بر روشن می کنیم و بر روی درجه 175 سانتی گراد تنظیم می کنیم تا گرم شود. نکته دیگری هم که باید در پخت کیک کدو حلوایی رعایت کنید این است که باید همه مواد از قبل به دمای محیط رسیده باشند. برای شروع آرد را سه مرتبه الک می کنیم و آرد الک شده را همراه بیکینگ پودر ، نمک و جوش شیرین با همزن دستی مخلوط می کنیم و آن را کنار می گذاریم.

3. سپس در یک ظرف جدا تخم مرغ ، شکر و وانیل را باهم مخلوط می کنیم و با دور تند همزن هم می زنیم تا کرمی رنگ شود. و بعدش به ظرف تخم مرغ ، روغن اضافه می کنیم و به مدت دو دقیقه دیگر با دور تند همزن هم می زنیم و پس از آن پوره کدو حلوایی بدون آب را اضافه می کنیم و هم می زنیم و در انتها ظرف حاوی آرد را به آرامی و در سه مرحله اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم. گردو را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و در دومین و سومین مرحله اضافه کردن آرد ، گردو را هم اضافه می کنیم.

4. پس از آماده کردن مایه کیک ، کف قالبی را که برای پخت کدو حلویی در نظر گرفتیم چرب می کنیم و کمی هم آرد می پاشیم و سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و به مدت 45 تا 60 دقیقه داخل فر گرم شده می گذاریم بپزد. در این مدت خلال دندان را داخل کیک فرو ببرید اگر تمیز از کیک خارج شد کیک کدو حلوایی شما به طور کامل پخته است. منبع


[ بازدید : 99 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به وبلاگ وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران با مطالب آشپزی و بیوگرافی خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]