طرز تهیه کیک هندوانه ای

پنجشنبه 29 آذر 1397
19:05
فرزاد امیری

طرز تهیه کیک هندوانه ای

کیک هندوانه ای ، دستور تهیه و درست کردن کیک هندوانه ای شب یلدا با ژله ، مواد لازم پخت کیک هندوانه با خامه و بدون خامه ، cake hendevane
دستور تهیه کیک هندوانه با تزیین ویژه شب یلدا

درست کردن کیک هندوانه ای خوشمزه و شیک ممکن است یکی از تدارکات شب یلدای برخی از بانوان ایرانی می باشد. همان طور که می دانید هندوانه و انار از نماد های شب یلدا هستند و برای همین برخی از بانوان خوش ذوق و خانواده دوست ایرانی سعی می کنند برای شب یلدا ایده هایی به کار ببرند تا خوردنی های شب یلدا شون از اون حالت یکنواختی دربیاورند و با اجرای این ایده ها خانواده و دوستان خود را غافلگیر کنند.

از جلمه این ایده ها می توان به درست کردن کوکی هندوانه و کوکی انار + درست کردن آش انار ، خورشت انار ، سالاد انار و انواع دسرهایی که با ترکیب میوه ها و خوردنی های شب یلدا درست می شود.

برای همین ما در این پست شیرینی پزی بارونک ، طرز تهیه و تزیین کامل کیک هندوانه ای را برای این دسته از بانوان ایرانی قرار داده ایم که شما با این آموزش شیرینی پزی می توانید به تنهایی کیک هندوانه ای خوشمزه و عالی همانند یک شیرینی پز حرفه ای برای شب یلدا درست کنید.

توجه : بریلو را می توانید از قنادی فروشی ها تهیه کنیدو مجبور هستید آن ها را به صورت بسته ای بخرید و به مقدار لازم از آن ها استفاده کنید.

مواد لازم کیک هندوانه
بریلو قرمز به میزان لازم
بریلو سبز به میزان لازم
بریلو صدفی به میزان لازم
رنگ ژله ای سبز خوراکی به میزان لازم
شکلات چیپسی به میزان لازم

مراحل تهیه کیک هندوانه ای

1. برای تهیه کیک هندوانه ای من از کیک اسفنجی 4 تخم مرغی استفاده کردم اگر با طرز تهیه این کیک آشنایی ندارید می توانید در این پست طرز تهیه کیک اسفنجی را یاد بگیرید. بعد اینکه کیک اسفنجی را پختید آن را با یک چاقوی بلند به سه قسمت مساوری به صورت لایه ای برش دهید و بین لایه ها را با خامه فرم گرفته آستر کشی کنید. (طرز تهیه خامه فرم گرفته)

2. برای این کار روی لایه اول را با خامه فرم گرفته می پوشانیم سپس لایه دوم را می گذاریم و رویه لایه دوم را هم با خامه آسترکشی می کنیم و در انتها لایه سوم را را قرار می دهیم و رویه کیک و کناره های کیک را به طور کامل با خامه فرم گرفته آسترکشی می کنیم و می پوشانیم.

3. بعد از خامه کشی کامل کیک اسفنجی آن را به مدت 45 دقیقه داخل فریزر می گذاریم تا خامه کاملا یخ بزند سپس از فریزر خارج می کنیم تا آن را به شکل هندوانه تزیین کنیم. برای این کار رنگ ژله سبز را با چند قطره آب رقیق می کنیم و مشابه خطوط سبزی که روی هندوانه قرار دارد روی دیواره های کیک می کشیم. دقت کنید اگر خامه سفت و یخ نزده باشه به هنگام کشیدن خطوط به مشکل برخواهید خورد و ظاهر خامه بهم خواهد خورد.

4. بعد از کشیدن خطوط روی دیوار ، بریلوها را از داخل ماکروفر یا روی بخار کتری آب قرار می دهیم تا کمی گرم شوند. توجه کنید بریلوها نباید زیاد داغ شود. سپس مقداری آب اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کمی رقیق شود. بعد از رقیق شدن بریلوها را داخل قیف می ریزیم و نوک قیف را به صورت نازک و ریز قیچی می کنیم.

5. اکنون بریلو سبز را روی دیواره های کیک می ریزیم و بعد از آن با یک جسم گرد روی سطح کیک مرز بین قسمت قرمز و سفید را مشخص می کنیم همان قسمت قرمز و سفیدی که در هندوانه است. سپس با بریلو قرمز مرکز کیک را پر می کنیم و برای کنارهای کیک از بریلو صدفی استفاده می کنیم.

6. در این مرحله اگر بریلو اضافه روی سطح ریخته باشد جمع می کنیم و برای تزیین تخم های داخل هندوانه از شکلات چیپسی استفاده می کنیم. شما می توانید همانند من برای زیبایی بیشتر بر روی قسمت صدفی کیک (همان پوست هندوانه) با خامه فرم گرفته و قیف مخصوص ، گل های خامه ای درست کنید و دور تا دور دیواره های کیک را تزیین کنید. امیدواریم از خوردن این کیک هندوانه خوشمزه لذت ببرید.


[ بازدید : 104 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به وبلاگ وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران با مطالب آشپزی و بیوگرافی خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]