آموزش طرز تهیه شیرینی کاسترد خوشمزه خانگی

شنبه 1 دی 1397
17:48
فرزاد امیری

شیرینی کاسترد ، طرز تهیه شیرینی کاسترد خوشمزه خانگی ، دستور تهیه شیرینی کاسترد پرتقالی و شکلاتی ، مواد لازم شیرینی کاسترد ، shirini-kastered
دستور پخت شیرینی کاسترد خانگی
مواد لازم شیرینی کاسترد 150 عدد
مارگارین یا کره 300 گرم
پودر قند 1 پیمانه
پودر کاسترد 1 پیمانه
وانیل یک هشتم قاشق چایخوری
آرد سه صفر دو و نیم پیمانه
مراحل تهیه شیرینی کاسترد

1. ابتدا همه مواد شیرینی را از یخچال بیرون می آوریم تا به دمای محیط برسند. سپس مارگارین یا کره ذوب شده را به همراه پودر قند به مدت 5 دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم تا سبک و حجیم تر شود. سپس وانیل را به مواد شیرینی اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم.

2. بعد از اضافه کردن وانیل ، پودر کاسترد را هم اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند. سپس آرد را به تدریج و به آرامی به مایه شیرینی اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیر جمع شود. بعدش خمیر درست شده را به مدت نیم ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا خمیر به اصطلاح خودش را بگیرد.

3. بعد از نیم ساعت خمیر را از یخچال بیرون می آوریم و بین دو نایلون پهن بازش می کنیم و کاتر می زنیم. سپس خمیرهای کاتر زده شده را روی سینی در کنار هم می چنیم. لازم نیست سینی را چرب کنید یا کاغذ روغنی بیندازید. من از کارتر فشاری استفاده کردم اگر شما کاتر نداشتید می توانید به اندازه یک قاشق چایخوری از خمیر بردارید و با دست آن را گلوله کنید و سپس خمیرهای گلوله شده را روی سینی بچینید و با قاشق چایخوری خمیرهای گلوله شده را کمی پهن کنید و به وسیله چنگال چرب شده نصف شیرینی ها را با لبه های چنگال شکل دهید.

4. فر را از 15 دقیقه قبل روشن می کنیم و بر روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم شود سپس سینی حاوی شیرینی ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه داخل فر گرم شده قرار می دهیم تا بپزند. برای فر برقی دما را روی 160 درجه تنظیم کنید.

5. توجه کنید شیرینی ها نباید تعییر رنگ بدهد و این شیرینی بافت تردی دارد و اصلا خشک و به شکل بیسکوئیت نیست. پس مواظب باشید شیرینی ها را نسوزانید. بعد از اینکه شیرینی ها پخت آن ها را از فر بیرون می آوریم و بعد از سرد شدن با شکلات ذوب شده و بریلو تزیین می کنیم. بریلو را در هر رنگی که دوست داشتید می توانید از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید. امیدواریم از خوردن این شیرینی های کاسترد خوشمزه خانگی لذت ببرید.

شیرینی کاسترد شکلاتی

شیرینی کاسترد شکلاتی

روش درست کردن شیرینی کاسترد به این شکل

در صورتی که کارتر نداشتید می توانید با استفاده از یک چنگال چرب شده نصف شیرینی ها را به این شکل حالت بدهید و سپس مقداری شکلات تخته ای را ذوب کنید و سر شیرینی ها را با شکلات ذوب شده تزیین کنید و بعدش کمی هم پودر نارگیل یا پوسته روش بریزید.

نکات پخت شیرینی کاسترد
میزان دقیق آرد استفاده شده

توجه کنید به دلیل اینکه هر آردی جنس مخصوص به خودش را دارد ممکن است میزان دقیق آرد استفاده شده متفاوت باشد. بهتر است آرد را کم کم بریزید و هر وقت که خمیر جمع شد دیگر آرد نریزید چون در این صورت خمیر شیرینی شما خشک می شود و شیرینی موقع قالب زدن با کارتر ترک می خورد.


[ بازدید : 102 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به وبلاگ وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران با مطالب آشپزی و بیوگرافی خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]