آموزش آسان طرز تهیه نان سیب زمینی خانگی

دوشنبه 24 دی 1397
15:35
فرزاد امیری

طرز تهیه نان سیب زمینی

نان سیب زمینی ، طرز تهیه نان سیب زمینی خوشمزه و خانگی در فر و تابه ای ، دستور پخت نان سیب زمینی مجلسی در خانه ، nane sibzamini
دستور پخت نان سیب زمینی ساده و شکم پر با فر و بدون فر

نان سیب زمینی یکی از نان های خوشمزه و معروف می باشد و طرفداران خاصی دارد. نان سیب زمینی بافتی بسیار نرم و اسفنجی دارد و شما می توانید این نان خوشمزه را برای صبحانه خود درست کنید.

نان سیب زمینی شهرهایی مثل نیشاپور ، بجنورد و قوچان بسیار معرروف می باشد. اگر تا به امروز نان سیب زمینی نخورده اید پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده این نان سیب زمینی خوشمزه را امتحان کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن نان سیب زمینی آشنایی ندارید ما در این پست دستور آشپزی بارونک ، طرز تهیه نان سیب زمینی به همراه مواد لازم را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید نان سیب زمینی خوشمزه و مخصوص درست کنید.

مواد لازم نان سیب زمینی - 15 عدد
سیب زمینی پخته و له شده یک لیوان
آرد سه و نیم لیوان
خمیر مایه فوری یک قاشق سوپخوری
شکر دو قاشق سوپ خوری
کره ذوب شده پنج قاشق سوپ خوری
نمک یک قاشق چایخوری
تخم مرغ یک عدد
شیر ولرم یک لیوان


مراحل تهیه نان سیب زمینی فریبا

1. ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسید. آرد را هم بهتر است یکبار الک کنیم. حالا سیب زمینی ها را پس از شستن در یک قابلمه با مقداری آب و نمک روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد و نرم شوند. بعد از اینکه سیب زمینی ها پختند آن ها را پوست می گیرم و به کمک گوشت کوب له می کنیم.

2. برای شروع آرد الک شده را در یک ظرف مناسب می ریزیم و بعدش سیب زمینی پخته و له شده را به همراه خمیر مایه + نمک + روغن + تخم مرغ و شیر را به ظرف حاوی آرد اضافه می کنیم و همه مواد را باهم مخلوط می کنیم و بعدش ورز می دهیم تا خمیر یکدست و نرمی داشته باشیم. اگر دیدید خمیر به دست تون می چسبد و چسبندگی زیادی دارد به مقدار خیلی کم آرد اضافه می کنیم تا چسبندگی خمیر کم شود. مواظب باشید خمیر را زیادی سفت نکنید. بعد از اینکه چسبندگی خمیر کم شد آن را به مدت 5 دقیقه با دست ورز می دهیم. البته اگر همزن داشتید می توانید با مفتول خمیر زنی این کار را انجام دهید.

3. حالا بر روی خمیر نایلون می کشیم و خمیر را به مدت یک و نیم ساعت اسراحت می دهیم. در ادامه از خمیر به اندازه چانه نان بر می داریم و آن را با دست گرد می کنیم و به شکل چانه در می آوریم. اگر اندازه چانه های شما مثل اندازه من باشد می توانید با این مقدار خمیر 15 عدد نان سیب زمینی خوشمزه درست کنید. بعد از اینکه همه خمیر را چانه کردیم آن ها را در یک سینی قرار می دهیم و حدود نیم ساعت استراحت می دهیم تا حجم چانه ها دو برابر شود.

4. بعد از نیم ساعت سینی فر را چرب می کنیم و دست مون را چربی می کنیم و چانه های نان را کمی با دست مون فشار می دهیم تا تخت شوند. سپس آن ها را با فاصله روی سینی فر می چینیم. حالا یک عدد تخم مرغ را در یک ماسه با چنگال می زنیم و سپس با قاشق یا برس روی نان ها را رومال می کنیم و بعدش در صورت تمایل کمی هم کنجد می زنیم. هم اکنون چانه های نان سیب زمینی ما آماده پخت هستند.

5. حالا سینی فر حاوی چانه های نان را در طبقه وسط فری که از 20 دقیقه قبل با حرارت 200 درجه سانتی گرام روشن کردیم و گرم شده می گذاریم و به مدت 20 دقیقه صبر می کنیم تا نان ها بپزد. توجه کنید بعد از این مدت حتما نان ها را تست کنید و اگر طلایی شده باشند گریل را روشن می کنیم تا روی نان ها هم طلایی شود. خیلی زود روی نان ها طلایی می شود پس مواظب باشید آن ها را نسوزانید.

6. بعد از اینکه نان های سیب زمینی به خوبی پخته شدند آن ها را از فر خارج می کنیم و صبر می کنیم خنک شوند و بعد از خنک شدن کامل سرو می کنیم. می توانید این نان ها را به مدت چند روز داخل یخچال نگهداری کنید. امیدواریم از خوردن این نان های سیب زمیینی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت نان سیب زمینی
نان سیب زمینی شکم پر

برای این کار بعد از اینکه خمیر آماده شد مقداری از خمیر را برمی داریم و آن را با وردنه پهن می کنیم. بعد از پهن کردن قسمت های اضافی را برش می زنیم و مواد مورد نظرمون نظیر گردوی خرده شده و ... را وسط خمیر پهن شده می ریزیم و خمیر را با دست لوله می کنیم. سپس بقیه مراحل پخت را انجام می دهیم.

نان سیب زمینی بدون فر

شما می توانید نان سیب زمینی را در تابه نسوز هم درست کنید. برای این کار کف تابه را با کمی روغن یا کره چرب می کنیم و چانه های خمیر را کاملا پهن می کنیم . حالا چانه های خمیر را داخل تابه قرار می دهیم و صبر می کنیم تا با حرارت ملایم بپزند. بعد از اینکه یک طرف نان ها پخته شد نان ها را برمی گردانیم تا طرف دیگر نان ها هم بپزد.


[ بازدید : 101 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به وبلاگ وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران با مطالب آشپزی و بیوگرافی خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]