طرز تهیه خورش مرغ

چهارشنبه 25 مهر 1397
16:53
فرزاد امیری

طرز تهیه خورش مرغ

دستور پخت خورش مرغ ، مواد لازم خورش مرغ ، طرز تهیه خورشت مرغ با هویج ، فلفل دلمه ای و سیب زمینی ، خورش مرغ

خورشت مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار مجلسی است که همراه پلو و زرشک پلو سرو می شود. شاید دلیل اینکه خورش مرغ برای اکثر مهمانی ها سرو می شود این است که مراحل پخت خورشت مرغ بسیار ساده بوده و به آسانی می توان آن را در مقدار زیاد برای مهمانی ها آماده کرد همچنین خورش مرغ یک غذای مجلسی بسیار خوشمزه و لذیذ است که با رعایت چند نکته می توان همانند یک آشپز حرفه ای برای مهمان های خود زرشک پلو با مرغ تهیه کنید. در این آموزش آشپزی بارونک ، با مواد لازم ذکر شده می توانید خورشت مرغ خوشمزه و مجلسی برای 4 نفر درست کنید.

مواد لازم خورش مرغ
ران یا سینه مرغ ۴ قطعه
سیب زمینی ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
هویج ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی 2 عدد
لیمو عمانی 1 عدد
سیر ۱ حبه
روغن مایع به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
زعفران به میزان لازم
نمک به میزان لازم

مراحل تهیه خورش مرغ

ابتدا پیاز را به صورت خلالی خرد می کنیم و به همراه 2 قاشق غذاخوری روغن و زردچوبه در یک تابه تفت می دهیم تا رنگ پیاز طلایی شود. برخی افراد در این مرحله سیر هم اضافه می کنند اگر با بوی سیر مشکلی ندارید سیر را هم با رنده به صورت ریز در تابه رنده کنید حالا پیاز و سیر را از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

قطعات مرغ را همراه مقداری روغن مایع در قابلمه ای که برای تهیه خورش در نظر گرفتیم اضافه می کنیم و با حرارت ملایم تفت می دهیم بعد از تفت دادن مقداری نمک ، فلفل و زعفران (یا زردچوبه) بهشون می زنیم و دوباره خوب تفت می دهیم تا رنگ مرغ ها عوض شود. حالا دو عدد گوجه فرنگی پوره شده را اضافه می کنیم و وقتی نیم پز شدند 2 قاشق رب گوجه فرنگی هم اضافه می کنیم و خوب باهاشون تفت می دهیم با این روش خورش مرغ خیلی خوشمزه تر می شود.

در این مرحله 2 لیوان آب جوش به قابلمه خورش اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا آب داخل قابلمه به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن حدود 30 دقیقه زمان نیاز است تا مرغ با حرارت ملایم به صورت کامل بپزد. در این مدت زمان هویج ها و فلفل دلمه ای را خرد می کنیم و در تابه ای جداگانه تفت می دهیم و پس از تفت دادن به خورش اضافه می کنیم.

پس از اینکه هویج و فلفل دلمه ای را اضافه کردید یک عدد لیمو عمانی را با چنگال سوراخ کنید و داخل یک لیوان آب بیندازید تا کمی تلخی آن گرفته شود بعد از آن لیمو عمانی را به خورش اضافه کنید (بجای لیمو عمانی می توانید یک قاشق چای خوری آبلیمو بریزید.) بعد از اضافه کردن لیمو عمانی 15 دقیقه زمان نیاز است تا مرغ ها همراه هویج و فلفل دلمه ای به خوبی بپزد.

در مرحله آخر سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و در یک تابه سرخ می کنیم و به هنگام کشیدن خورش مرغ مقداری سیب زمینی را کنار ظرف خورشت خوری قرار می دهیم و به همراه برنج ساده یا زرشک پلو سرو می کنیم.


[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به وبلاگ وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران با مطالب آشپزی و بیوگرافی خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]