طرز تهیه سوپ سیب زمینی

سه شنبه 27 فروردين 1398
12:13
فرزاد امیری

طرز تهیه سوپ سیب زمینی

سوپ سیب زمینی، طرز تهیه و مواد لازم سوپ سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با هویج و پیاز رنده شده و شیر در خانه، soup-sib-zamini
دستور پخت سوپ زمینی با هویج و سیب زمینی رنده شده

سوپ سیب زمینی همانند سوپ پیاز یک سوپ خوشمزه وعالی است که تهیه آن بسیار ساده وآسان می باشد. این سوپ بسیار مقوی است و برای بچه ها و کسانی که شیر دوست دارند خیلی خوب و عالی است. بهترین زمان برای درست کردن این سوپ فصل پاییز است.

سوپ سیب زمینی خواص زیادی دارد و مهم ترین خواص آن درمان کننده اسهال می باشد. برای این کار می توانید سوپ سیب زمینی را با شیر بپزید و میل کنید. همچنین میتوانید سوپ سیب زمینی را در ماه مبارک رمضان به عنوان افطاری میل کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سوپ سیب زمینی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی آسان بارونک طرز تهیه و مواد لازم سوپ سیب زمینی را برای شما آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش آشپزی سوپ سیب زمینی خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

مواد لازم سوپ سیب زمینی
سیب زمینی ۲ عدد
هویج ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
شیر ۱.۵ لیوان
کره ۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
مراحل تهیه سوپ سیب زمینی

1. برای شروع ابتدا سیب زمینی ها را آب پز می کنیم و بعد از پخت، پوست سیب زمینی ها را می گیریم و رنده می کنیم یا له می کنیم. همچنین در ظرف دیگر هویج را هم رنده می کنیم.

2. سپس پیاز را خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم. حالا در یک ظرف عصاره مرغ را با دو لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و بعدش به قابلمه پیاز اضافه می کنیم.

3. سپس هویج رنده شده را هم اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا هویج با حرارت ملایم بپزد. بعد ازاینکه هویج نیم پز شد، سیب زمینی پخته و رنده شده را اضافه می کنیم و حدود یک ربع صبر می کنیم روی حرارت بماند.

4. در این مرحله در یک ظرف دیگر آرد را خیلی کم تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود و بعد کره را اضافه می کنیم و دوباره کمی تفت می دهیم .

5. حالا شیر گرم را به آرد اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم. سپس مقداری نمک و فلفل هم می ریزیم و در آخر همه این مواد را داخل قابلمه که مواد سوپ بود می ریزیم وخوب هم می زنیم. و بعدش به مدت یک ربع تا نیم ساعت صبر می کنیم تا سوپ به خوبی بپزد و جا بیفتد.

6. پس از پخت سوپ سیب زمینی را در ظرف سرو می کشیم و با جعفری خرد شده تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ سیب زمینی خوشمزه وخوش طعم لذت ببرید.

نکات تکمیلی

سوپ سیب زمینی جزو سوپ می باشد و این سوپ را میتوان به عنوان یک غذای کامل، میان وعده وبه عنوان پیش غذا سرو کرد.

منبع : https://baronak.com/5160-soup-sib-zamini/


[ بازدید : 145 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
به وبلاگ وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران با مطالب آشپزی و بیوگرافی خوش آمدید
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ جدید سرگرمی و تفریحی باران است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]